www.annaalexandranilsson.blogg.se

Klickade in mig på Alexandras blogg och såg att hon hade skrivit om sista veckan i nian.. Tänkte att jag med ska göra det eftersom det gav mig så mycket minnen och tankar när jag läste det.. 

Jag minns den som om det vore igår.. Men det var redan ett år sen, helt sjukt vad snabbt hela detta första året i ettan har gått. Idag när vi var på tångaskolan och träffade gamla lärare och såg hur roligt alla nior hade på sin klädparad och hur lyckliga alla var för att slippa tångaskolan?
Det var vi med när vi skulle sluta.. Men visst saknar man det ibland.. Speciellt underbara 9a2. Jag saknar min gamla klass jättemycket, vi alla var som en stor familj.. Även fast vi bråkade väldigt ofta så hade vi alltid så roligt tillsammans. Det var 4 underbara år tillsammans. <3

8 juni 2009 måndag.
Ja, då var det klädparad. Haha, gud vad vi hade jobbat med denna dansen och bråkat för att vi aldrig kunde komma överrens med varandra när det gällde att bestämma sig för saker.
Men det blev riktigt lyckat, verkligen. Och vi vann en tårta från tg. Great!
Joe vann för bästa utklädnad.



9 juni 2009 tisdag.
Denna dagen hade vi alla nior skattjakt. Det var grymt roligt och alla sjöng och hade så himla roligt tillsammans, otroigt :). Alla galna uppgifter man skulle göra, vi fick springa runt på småbarnsskolan och leta upp massa småbarn som skulle stå på händer och massa sånt, Martin rensade en fisk med munnen och massa sånna grejer. Riktigt roligt. Men denna vann vi inte för det gjorde 9a1 tror jag? :)

10 juni 2009 Onsdag
Skivfestival tillsammans alla nior uppe i vår aula. Våran låt var inte med, hahah vi vågade inte (a).. Men de som var med var uppe och repade hela dagen lång och vi andra bara chillade gärnet med Per en av våra lärare. Nästa dag skulle vi käka pizza med klassen så jag, Elin och Alexandra gick runt och tog beställningar ;). Sen hela eftermiddagen satt vi och kollade på alla som uppträdde med sina egna låtar som vi jobbade med i musiken hela nian. Det var roligt :) Vi fick ihop några vinster i vår klass ;).

På kvällen var det avslutningsmiddag (bal), på grand. Det var sjukt kul och alla var så fina. Jag, Elin, Alexandra, Andrea, Emilia och Martin var hemma hos Alexandra innan och fixade oss tillsammans och sen på kvällen var det god mat, massa tal, priser, dans och allmänt galet.. Våran klass skulle alltid vara värst. Slutade med att vi råkade elda på vårt bord när en klass stod och sjöng (a). Sen var det dans hela natten inne på dansgolvet!

Vi alla undrade var rektorn befann sig?!




11 juni 2009 torsdag
Jag hade sovit över hemma hos Alexandra. Detta skulle bli den mysigaste dagen för oss alla. En underbar sista dag tillsammans.. Men vi som skulle börja klockan tolv. Mamma skulle komma och hämta mig, Alexandra och Emilia i tröingeberg och köra oss till skolan.
Andrea ringde Alexandra en halvtimma innan mamma kom och berättade att vår lärare tagit självmord.. Att det var därför rektorn inte var på balen igår.. Det kom som en chock för oss alla och vi kunde inte fatta att det var sant. När Alexandra berättade för mig och Emilia visste vi inte vad vi skulle säga.. Vi blev helt stumma och så var det tills Frida I kom utanför med moppen och skrek "gråter ni inte??! Har ni inte hört" Då brast vi alla i gråt. Inte förrän då hade vi fattat att det verkligen var sant.
Mamma kom och vi åkte till skolan för att spendera en sista dag tillsammans med klassen. Alla grät, alla tröstade. Det fanns en minnesstund för henne i mediateket som vi skrev i en bok och la blommor, sen gick vi och åt pizza och bara satt och pratade ut. Det var hemskt..




12 juni 2009 fredag
Skolavslutning, det allra sista i nian. Det blev inte den avslutning man hade hoppats på. Alla var ledsna och nere men ändå försökte vi alla hålla humöret på topp. Vi i kören stöttade varandra och klarade alla låtar tillsammans med när rektorn berättade för alla vad som hänt kunde nog ingen hålla tårarna borta. USch...







På kvällen var det en underbart rolig klassfest hemma hos Nebojsa, <3





jag älskar er alla.. mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0