-Vikt är bara en siffra.

Asså varför har vikt en så stor betydelse för oss människor?
Det är nästan alltid bara vi tjejer, vi klagar på att vi är tjocka och att vi ska sluta äta och att vi inte vill visa oss såhär men asså seriöst. Vi borde egentligen bara vara nöjda över hur vi ser ut? Man blir ju sjuk och blir smal och kan dö. Det är nog inte det vi vill. Det är att vara snygga och ha fin kropp men så fin är man inte om man blir sjuk, och jag tror inte det finns många som egentligen tänker på vad som händer när man slutar äta.

Jag har nog nästan aldrig hört en kille som säger "Jag ser så tjock ut i denna tröjan" eller " jag är så tjock" eller jag ka inte visa mig såhär jag måste sluta äta".

Och alla kändisar och modeller måste ju vara så himla smala och perfekta men det ser inte verkligt ut om man tänker efter noga. Varför ska man vara så perfekt som möjligt och se ut som alla andra?

Vikt är bara en siffra.. Jag vet att jag också tänker mycket på min vikt och sånt men men.. Bara en i mängden.



Ville bara skriva av mig lite.. Läs inte om ni inte vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0